Sidor

tisdag 28 juni 2011

Strukturer och guldig rymd lever sida vid sida - Midsommar 2011

En njutning att måla under den regniga helgen. Med palettkniv och fingrar.
Solen kröp fram till slut
Kära du som läser denna blogg

När nu äntligen mitt mobila bredband tycks fungera och jag alltså kan vara mobil värre, kan jag delge dig några händelser från den senaste tiden.

Regnet öste ner över stugtaket
Jo, det var midsommar (som vanligt?) lugnet bredde ut sig medan regntunnorna blev överfyllda. Vid kvälls brasan njöt jag av färgprakten och tystnaden med palettlniven i högsta hugg. Ack så skönt och befriande att inte vara pretentiös!

Ängarna brann av grönska efter regnet sjunkit undan
Jag var i Holland på retreat med Almaas då denna kom någon vecka innan midsommar. Strukturer och guldig rymd lever sida vid sida i harmoni, kan man tänka sig!

The hatching heart (hjärtat som kläcks)



Ack ja - rymd

Inga kommentarer: